پینه دستان

پینه دستان


چکیده: بررسی قانون طبقه بندی مشاغل و بخشی از مواد مربوط به آیین‌نامه دادرسی کار نیز از جلمه موضوعاتی است که در دستور کار امروز کارگروه سه‌جانبه ملی قرار دارد.

عضو کارگری شورای عالی کار اعلام کرد که از دقایقی پیش (شنبه، 19 بهمن) جلسه کارگروه سه‌جانبه ملی با دستور کار بررسی لغو قانون استاد شاگردی در حال برگزاری است.

«محمد‌رضا بقائیان» در این باره به خبرنگار ایلنا گفت: این جلسه به ریاست آقای هفده‌تن، معاون تنظیم و نظارت بر روابط کار برگزار می‌شود و بر اساس دستور جلسه، به موضوعاتی چون لغو قانون استاد شاگردی و ساز و کار تعیین مزد سال 93 پرداخته خواهد شد.

به گفته این عضو هیات مدیره کانون‌عالی هماهنگی شوراهای اسلامی کار کشور، بررسی قانون طبقه بندی مشاغل و بخشی از مواد مربوط به آیین‌نامه دادرسی کار نیز از جلمه موضوعاتی است که در دستور کار امروز کارگروه سه‌جانبه ملی قرار دارد.

در جلسه امروز کارگروه سه‌جانبه ملی تصمیمی درباره دستمزد سال آینده گرفته نخواهد شد و این تصمیم در اختیار شورای عالی کار است.

گفتنی است، قانون «استاد-شاگردی» است که در اواخر تابستان سال 91 به اجرا گذاشته شد و تا کنون ادامه دارد. این شیوه‌نامه که توسط سازمان فنی و حرفه‌ای مطرح و توسط وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی دولت دهم اجرا شد، با تغییر نام «کارآموز» به «شاگرد»، شرایطی را به وجود آورد که کارفرمایان بدون توجه به مهارت، سابقه کار و سن کارآموز، و بدون هیچ تعهدی در خصوص بیمه، ساعت کار و حقوق مصرح در قانون کار، کارگران را به عنوان شاگرد استخدام کنند.

پایان پیام

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: احسان سهرابی ׀ تاریخ: سه شنبه 20 / 11 / 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

CopyRight| 2009 , www.pinehdast.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com